Zuurkoolschotel met quinoa en geitenkaas

Standaard

Persoonlijk ben ik niet dol op een Hollandse zuurkoolstamppot, maar met quinoa vind ik het heerlijk.

Zuurkool is een gefermenteerde groente en erg gezond want het bevat erg veel vitamine C. Door de fermentatie ontstaan melkzuurbacteriën (lactobacteriën). Lactobacteriën zijn goeie bacteriën en zitten ook in onze darmen, ze houden onze darmen gezond en gezonde darmen zorgen weer voor een goed weerstand. Als je zuurkool in de supermarkt koopt, neem dan bij voorkeur verse zuurkool want de verpakte zuurkool is vaak gepasteuriseerd. De voordelen van de lactobacteriën krijg je vooral als je de zuurkool rauw eet, door bv een salade o.i.d. In dit recept is de zuurkool gekookt en daardoor zitten er wat minder lactobacteriën en vitamine C in maar ook dan is de zuurkool nog steeds gezond  Zuurkoolsap is ook erg gezond en helpt tegen acné en eczeem.

Zuurkool met Quinoa

Klik hier voor het recept.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s